Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Jak reklamować mały gabinet kosmetyczny. Reklama lokalna salonu.

2019-02-04

Salony kosmetyczne, to w przeważającej większości stosunkowo niewielkie biznesy o lokalnym zasięgu. W związku z tym jakakolwiek reklama takiego miejsca, powinna trafiać przede wszystkim do lokalnej społeczności, bo będzie zwyczajnie skuteczniejsza. Istotny jest również fakt, że ogólnokrajowe lub nawet globalne reklamowanie małego salonu kosmetycznego, nie będzie w najmniejszym stopniu opłacalne, bo po pierwsze nie przyczyni się do zwiększenia przychodów, a po drugie będzie zdecydowanie droższe. W jaki więc sposób powinniśmy podejść do lokalnego reklamowania naszego salonu kosmetycznego?

Planując swoją strategię marketingową powinniśmy w pierwszej kolejności ocenić cechy lokalnego rynku. Pamiętajmy, że zupełnie inna specyfika pod względem konkurencji, ilości potencjalnych klientów, jak i możliwości finansowych będzie w niewielkich miejscowościach, a zupełnie inna w dużych miastach. To, jak będziemy postępować i reklamować się w najbliższym czasie powinno więc zostać odpowiednio dopasowane do potrzeb lokalnego rynku, na którym działamy.

Istotnym elementem, o którym nadal wiele osób zapomina, jest określenie swojej grupy docelowej. Zastanówmy się więc do kogo dokładnie ma być adresowana nasza oferta, jakie zabiegi będziemy wykonywać i w jakich się specjalizować? Na tym oprzyjmy swoją reklamę, aby klienci, którzy do nas przyjdą wychodzili usatysfakcjonowani i szeroko polecali nasze usługi pośród znajomych. Zyskajmy stałych klientów i na nich budujmy swój biznes.

Jak się reklamować salon kosmetyczny lokalnie?

Wyraźnie zaznacz miejsce, w którym powstał Twój biznes

To raczej oczywiste, że klienci nie będą wchodzić do piwnicy czy na poddasze jakiegoś budynku nie mając pojęcia, co się tam znajduje i czy w ogóle wejść mogą. Koniecznością jest więc wywieszenie szyldu, można powiesić lub rozstawić strzałki, ustawić tablice informujące o salonie czy np. tablice na której kredą zachęcimy do jakiejś promocji lub zabiegu.

Reklamuj się i ogłaszaj w lokalnej prasie

Mimo, że coraz więcej nas w sieci, to reklama w prasie lokalnej jest w dalszym ciągu zadziwiająco skuteczna. Należy jednak pamiętać, że jest to rozwiązanie, które wymaga regularnego i częstego powtarzania, aby przyniosło zamierzone rezultaty. Istotne dla małego biznesu będzie, że taka forma marketingowa w większości przypadków nie niesie za sobą znacznych nakładów finansowych. Jeśli jest taka możliwość to warto skorzystać z tzw. insertów. Czyli ulotek, które będą dołączane do wydania gazety. Na takich ulotkach istotne jest zawarcie najważniejszych informacji o salonie i np. umieszczenie informacji o tym, że promocja z ulotką jest ograniczona czasowo.

Ulotki reklamowe

Jeśli uda nam się dotrzeć z ulotkami dokładnie do naszej grupy docelowej, to z pewnością, taka forma reklamowania się przyniesie oczekiwane rezultaty. Ulotki są nadal powszechnie wykorzystywaną formą reklamy i z jakiegoś powodu, to nie ulega zmianie.

Reklamy zewnętrzne

W kwestii niewielkich salonów kosmetycznych powinny one być przede wszystkim zauważalne. Stosuje się np. banery, czy plakaty rozwieszane na płotach. Popularne jest również oklejanie samochodów, którymi porusza się właściciel i jego bliscy, wówczas firma zostanie zauważona i zapamiętana w okolicy, przez co zyska nowych klientów.

Strona internetowa gabinetu

Posiadanie własnej strony internetowej jest niezwykle ważne. Pojawiło się nawet powiedzenie, że jeśli nie ma Cię w internecie to nie istniejesz. Dużo w tym prawdy, bo bardzo dużo osób szuka lokalnych usług właśnie w sieci i jeśli nie trafią na Twoją stronę internetową i informację o salonie to pójdą do konkurencji.

AdWords

Google umożliwia reklamę lokalną, tak więc aby wyjść przed konkurencję i wybić się na lokalnym rynku z całą pewnością warto skorzystać właśnie z tego rozwiązania. W tym celu musimy posiadać stronę internetową, do której będą kierować nasze reklamy.

Salon kosmetyczny w mediach społecznościowych - social media

Warto być obecnym w mediach społecznościowych – Facebook, Instagram. Dzięki takim rozwiązaniom możemy pokazywać swój profesjonalizm, jak również podejmować konwersację z naszymi klientami i grupą docelową. Możemy również informować o najnowszych promocjach. Powinniśmy jednak pilnować swoich fanpagów i szybko reagować na komentarze i wiadomości.

Pojazdy komunikacji miejskiej

Reklamy mogą znajdować się wewnątrz, jak również na zewnątrz pojazdów. Jest to świetny sposób, aby skutecznie dotrzeć ze swoją ofertą do lokalnej społeczności. Takie rozwiązanie z pewnością sprawi, że zostaniemy zapamiętani przez wiele osób.

Firmy partnerskie

Zostawmy swoje ulotki w okolicznych punktach usługowych i handlowych, które w jakiś sposób są z naszą branżą powiązane. Może to być fryzjer, sklep kosmetyczny. Z pewnością wówczas trafią we właściwe ręce i przysporzą nam klientów.

Lokalne serwisy

Wiele miast, miejscowości czy aglomeracji posiada swoje lokalne serwisy informacyjno- ogłoszeniowe. Ważne jest żeby znajdować się tam, w bazie firm, bo wiele osób może właśnie tam szukać lokalnych usług.

Reklama w radiu

Lokalne serwisy radiowe również mogą zapraszać do naszego salonu. Krótka reklama nie powinna być nadmiernie kosztowna, a może przynieść bardzo dobre rezultaty.

Plakaty na słupach

Plakaty z reklamą naszych usług mogą być rozwieszane w uczęszczanych miejscach w okolicy, na tablicach oraz słupach ogłoszeniowych. Z pewnością odpowiednio przygotowane ogłoszenia zapadną w pamięć wielu przechodnią i zyskamy nowych klientów.

Najskuteczniejsza lokalna reklama salonu kosmetycznego?

Najlepszą reklamą mimo wszystko będą wysokiej jakości usługi i zadowoleni klienci. To oni będą mieli Twój salon "na językach" i dzięki nim możesz zyskiwać coraz to większe grono lojalnych klientów. Warto jednak wprowadzić w życie wszystkie wymienione sposoby na promocję swojego lokalnego salonu kosmetycznego, aby zdobyć jak najwięcej nowych klientów.

Pokaż więcej wpisów z Luty 2019
Zaufane Opinie IdoSell
4.89 / 5.00 456 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2024-08-18
Szybka, bezproblemowa dostawa. Super!
2024-07-28
Otrzymałam szybko, dobrze zapakowane, wysoka jakość kremów. Dziękuję bardzo za dużą ilość prezentów! Bardzo zadowolona! Szczerze polecam.
pixelpixelpixelpixelpixel